19 mars 2012

från små hjälplösa barn till vuxna självständiga människor


För ett tag sen så tyckte man inte alls om killar, man brydde sig inte alls speciellt mycket om sin ålder alls och man tänkte inte så mycket på sin framtid då heller. 


Nu har jag pojkvän, blir 18 hela år om 109 dagar exakt. Slutar tvåan på gymnasiet den 5e juni och har varit tillsammans med min pojkvän i 4 år i november detta år. Allting går så himla fort. Min bästa vän Sofia fyller 18 på onsdag, om 2 dagar liksom. Det var inte länge sen vi räknade och sa ett halv år kvar. Min vän Adam fyllde 19 bast i fredags, min andra bästa vän Emelie fyller 19 år på söndag. Alla vi blir så himla stora! Man hinner knappt säga hej innan en dag har gått. Nu när det går mot sommaren och ljusare tider så går allting så mycket snabbare och allting känns så mycket roligare. I sommar fyller jag som sagt 18, får ta körkort och får köpa tobak själv. Alltså det är helt sjukt vad stora vi blir. Mitt sista sommarlov i år blir det också, och det ska jag fan i mig ta vara på! Ska göra så mycket roligt. Ska tex ta körkort, åka på roadtrips, gå ut på krogen, ska umgås så mycket med mina kompisar och min kärlek. Ska åka utomlands med kärleken också. Emelie tar studenten, helt sjukt va våran lilla Emelie blir gammal. Snart blir hon gråhårig också. Nej juste för de fixar våran egna frisör Sofia till! Hihi. Nej men Emelie tar studenten, man kommer få se henne i den berömda mössan och förhoppningsvis gå på hennes studentskiva. Och Sebbe och Marat tar studenten också! Det känns inte alls som om det gått så snabbt allting. Nyss gick vi alla på Ekeby nästan. Men nästa år är det min och Sofias tur. Och Simon, Adam och Axels tur också då eftersom dom gick om ett år.
På ett sätt så vill man vara kvar i skolan, för då slipper man jobba och man slipper hemska tider. Men på ett annat sätt så vill man sluta, för att få tjäna sina egna pengar och känna att man verkligen är vuxen. Tänk, om några år så kanske vissa av oss redan har skaffat familj, barn vill säga.
Allting känns så overkligt. Helt sjukt!


Nu skrev jag bara om en del från umgänget, de finns så många att skriva om. 
Men blev för långt kände jag. Ni betyder för mig ändå och ni vet vilka ni är haha puss 


sebbe (med kepsen)
Emelie & Axel
Marat
Simon (kärleken)
Sofia
Adam

1 kommentar:

ida sa...

men dissa min student, gööör det!!